‏הצגת רשומות עם תוויות אזרחות. הצג את כל הרשומות
‏הצגת רשומות עם תוויות אזרחות. הצג את כל הרשומות

יום שלישי, 26 ביולי 2011

"אמת יחדיה"-פירסום שני על מאמר שיקרי בתקשורת


הבטחתי לפרסם את המאמר שהתפרסם בעיתון מעריב עם הערות שלי. בבקשה לכם. אפשר לקרוא את המאמר כאן:http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/254/453.html וגם את ההערות שלי כאן: https://docs.google.com/document/d/1HKjo5kQo5CU0kVVU7u41L_kr0fpWiEhNWCes5vsWw5A/edit?hl=en_US

"אמת יחידה": בגרות באנטי-דמוקרטיה
דווקא בחוברת הכנה לבחינת הבגרות באזרחות שנרכשת בבתי ספר ממלכתיים-דתיים מופיע חומר(זה לא  "חומר" זו הקדמה.) השולל ערכי דמוקרטיה. "לא תואם לאמת"
חוברת הכנה לבגרות באזרחות נרכשה על ידי תלמידים ותלמידות רבים בבתי ספר ממלכתיים-דתיים, בחלקם ביוזמת בתי הספר, אף שיש בה תוכן השולל את ערכי הדמוקרטיה ואת הערכים שעליהם נבחנים התלמידים(שקר. החומר לא "שולל" את ערכי הדמוקרטייה. החומר מלמד את ערכי הדמוקרטייה כמו שהם, הוא לא שולל אותם . בספר סך הכל היה כתוב בהתחלה שערכי הדמוקרטייה אינם תואמים את ערכי התורה, שהיא האמת האמיתית, אבל הוא לא אומר שערכים אלא לא קיימים.).

מדובר בחוברת מיקוד לבחינת הבגרות, שנכתבה על ידי תהילה קאטן, צעירה תושבת התנחלות באזור ירושלים(למה זה עקרוני לכתבה? זו הוצאת דיבה  הפרט שלא לצורך.). בהקדמה לחוברת נכתב: "החומר הכתוב בחוברת זו נכון וראוי עבור בחינת הבגרות באזרחות, אולם דע כי ברובו של החומר אין הוא תואם כלל לאמת. האמת היחידה בעולם נקבעת על פי תורתנו הקדושה, שניתנה לעם ישראל על ידי בורא עולם".(
שוב אומר: החומר לא שולל אלא אומר שזה אינו אמת.)

החוברת , בת 112 עמודים(ספק רב. רוב החומר מרוכז ב-72 דפים וכל השאר חזרה על שאלות בגרות עם שתי מתכונות לבחינה אישית.), עבה כמו ספר(שקר! הוא דק כמו ספרון הסברה ואפילו יותר. המחברת שלי לאזרחות הייתה יותר גדולה ממנו ועבה ממנו), נמכרה לתלמידים וזכתה לתפוצה של אלפי עותקים(ספק אם אלפיים. המיקודית לא נמכרה  כל כך עקב השמועה שהיא לא טובה כי החומר בה מתומצט מידי), כאשר במקרים רבים בתי הספר הממלכתיים-דתיים וכן האולפנות והישיבות התיכוניות שתלמידיהם ניגשים לבגרות תיווכו ברכישתה.

משיחות עם מורים לאזרחות ותלמידים בבתי ספר אלה עולה כי בתי הספר היו מודעים למסרים(מדובר במסר אחד בלבד. אין בספר יותר הזכות לנושא  הזה לאחר ההקדמה. ויותר מכך: בחומר בספר עצמו אין שום שלילה לשום ערך דומקרטי או הסטה במפורש או ברמז. יותר מכך: הספר מעלה את הסוגייה של התיחסות הדת לערכי הדמוקרטייה ומביא שלל דעות בכל קרבי האלכוסייה.) שבחוברת, ובכל זאת ארגנו(בדרך כלל המארגנים עצמם היו התלמידים. במיוחד בספר כזה שקשה למצוא כי הוצאתו היא הוצאה פרטית.) את המכירה לתלמידים, לעתים באופן ישיר ולעתים באמצעות תיווך של אחד מאנשי ההוראה. דוגמה לכך הייתה באולפנת הבנות "צביה" בירושלים, שבה הוצעה(נראה שלא המערכת הייתה המציעה אלא התלמידים. ) החוברת לתלמידות, ורובן אכן רכשו אותו. "עשינו הזמנה לכל השכבה, דרך בית הספר(עיין הערה 10- יש כאן ניסיון מפורש להפליל את ה מערכת הלימודים של הציבור הדתי בישראל. הכתבה דשה בעניין זה שהמערכת הייתה זו שרצתה להביא להסטה אך זהוא שקר. המערכת יודעת בדיוק כמוני שהספר לא שולל שום ערכי דמוקרטייה ואינו מסית. מעבר לכך, לרוב המערכת לא ידעה בכלל על קיומה של חחוברת זו עקב העובדה שתלמידים היו המשווקים שלה.)", סיפרה אחת התלמידות.

סערה(??? אני חלק מהציבור הדתי ואיני זוכר סערה שכזו.) בציונות הדתית
מורה לאזרחות באולפנה סיפרה: "הבנות הן שארגנו את הקנייה, אני לא יודעת בדיוק מאיפה(לא רק הוא. גם אצלנו המורה לא ידע על קיומה של חוברת זו.). רוב התלמידות קנו". החוברת נרכשה בבתי ספר נוספים, רובם באזור ירושלים וגוש עציון.

הנושא עורר בשבועות האחרונים סערה גדולה(? לא זוכר שום סערה. עובדה לכך היא שהיא לא התרסמה בשום כלי תקשורת אחר.
http://www.google.co.uk/search?q=%D7%9E%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%93%D7%99%D7%AA+%D7%91%D7%90%D7%96%D7%A8%D7%97%D7%95%D7%AA&hl=en&safe=active&um=1&ie=UTF-8&tbo=u&tbm=nws&source=og&sa=N&tab=wn) בציונות הדתית. תלמידים והורים שתהו על טיב הלימוד באמצעות החוברת פנו, בין היתר, אל הרב יובל שרלו, חבר בארגון "רבני צוהר" ומבכירי הרבנים בציונות הדתית. שרלו מסתייג מהדברים(דבר) שנכתבו(נכתב) בחוברת ואף ציין כי מורה המלמד כך את תלמידיו "מרמה אותם ומועל בשליחותו(אז כנראה המורה לאזרחות שלי מועל בתפקידו עקב כך שהוא משווה בין בחירת הרוב ביהדות לבין בחירת הרוב בדמוקרטייה.)".

"אני מסכים שלא כל החומר באזרחות תואם את התורה", אמר הרב שרלו, "אבל הטענה שקיומה של מדינת ישראל(קיומה של מדינת ישראל לא הוזכר כלל כדבר פסול ואולי הוזכר גם כדבר  חשוב. כך למדתי מהפרק הראשון בספר) והשיטה הדמוקרטית והאזרחית נוגדות את התורה אינה נכונה(אלא שנוייה במחלוקת. כל למדתי גם מן הספר וגם מהמורה שלי.), וחבל שהחוברת הזו פורסמה(הוא צודק. הרי החוברת הייתה מועדת לפרענות עקב העבודה ש95% מהתקשרות תחפש בנרות להפליל את הציבור הדתי בישראל.)".

בימים האחרונים הגיעו מכתבים רבים אל חברי כנסת מאזרחים שתוהים אם שלטון החוק אכן שולט בישראל או שהתורה חזקה יותר(מעניין מה היה האינטרס להכניס דבר כל כך ציבורי לדבר כל כך פרטי. כי באמת, אין קשר בין נושא הכתבה לפיסקה זו.). זאת נוכח התופעה שבתי ספר רבים מהזרם הדתי-לאומי נוטים פחות ופחות ללימודי הליבה ועוברים תהליך של התחרדות(מאיזה נתונים סטטיסטים הכתב מביא את זה? אני לא זוכר שהישיבה התיכונית בה למדתי ציוותה עלי לא להתגייס. ההפך הוא הנכון. היא עודדה את רוב התלמידים להתגייס במסלול הסדר או ישיבה גבוהה אך לא העלתה את האפשרות לא להתגייס. אני משער שהכתבה מביאה שקר נוסף), ונוכח הסערות שהתעוררו בימים האחרונים בגלל שינוי הנוסח בתפילת ה"יזכור" מ"יזכור עם ישראל" ל"יזכור אלוהים"(
זה לא מחולקת זו פשוט המציאות שהנוסח המקורי היה "יזכור אלוקים" והציבור החילוני לר יכל לסבול שאלוקים ייזכר בתפילה שכזו. מוזר שתפילות בדרך כלל מופנות לאלוקים ולא לבני אדם.) וכן הוויכוח על שירת הנשים בפני חיילים דתיים(הוויכוח אינו מצד חרדי כלל אלא הלכה פסוקה בגמרא ש"קול באישה - ערווה").
בדלנות חרדית
"כשליחי ציבור אתם מתבקשים לפעול אצל שר החינוך וראש הממשלה כדי להפסיק את התקציבים המיוחדים לחינוך הדתי (ממלכתי ואחר) כי הממשלה, בעצימת עין, מגדלת את הורסי הדמוקרטיה בארץ"( זה ההסטה הכי מפורשת שמצאתי בכתבה. היא אפילו יותר מסיטה מהכתוב בספר עצמו. איך בכלל ספר באזרחות גרם לכך? אה, סליחה. הוא לא קשור לכך בכלל. אבל כאשר במציאה שכזו בוא נפליל את כל הציבור הדתי בהיותו חרדי מ"נטוריי קרטה".), כתבו אזרחים נזעמים לחברי הכנסת. "אם אתם לא תעשו זה, עוד בימינו נהפוך לאיראן שנייה(בוודאי! הרי הריי ישראל לא מרשה חופש דת לשאר הדתות (נצרות ואיסלם) חוץ מהיהדות וגם רומסת את זכויות האישה ולא עושה "אפלייה מעוותת", סליחה, "מתקנת" לטובת מיעותים בישראל. על אף שסטיסטית כל מה שאמרתי במשפט הקודם לא נכון בעליל. וכמובן הצבא אצלנו הורג אזרחים כל שני וחמישי וראש הממשלה שלנו הוא מטורף ורוצה בהשמדת יהודים. וכנראה כל המשפט הקודם גם כן לא נכון.)".

ח"כ איתן כבל, שקיבל פניות רבות(מספר?) בנושא, כתב לשר החינוך גדעון סער: "לא ייתכן שמתחת לרדאר של מערכת החינוך יעשו בתי ספר(התלמידים בבתי הספר) ככל העולה על רוחם(כמו שבתי הספר הערביים בישראל לא מעתיקים בבגריות בהסכמת בית הספר, או אולי לא.), ויחנכו את תלמידיהם לאזרחות רעה"(
נכון! הרי הערביים עושים את זה הרבה זמן וזו זכותם.). פניות נוספות הגיעו גם לתנועה המסורתית. עורך הדין יזהר הס, מנכ"ל התנועה, אמר: "הערת האזהרה בפתח החוברת כמוה כהערת אזהרה לכולנו(אולי לא! סופה של מדינת ישראל יבוא עקב העובדה שזכות הביטוי מתממשת גם מעבר לציבור השמאל!).

"מחנה קיצוני מהזרם הדתי-לאומי אימץ בשנים האחרונות סממנים מדאיגים של הבדלנות החרדית(עיין הערה 23-מאיזה נתונים סטטיסטים הכתב מביא את זה? אני לא זוכר שהישיבה התיכונית בה למדתי ציוותה עלי לא להתגייס. ההפך הוא הנכון. היא עודדה את רוב התלמידים להתגייס במסלול הסדר או ישיבה גבוהה אך לא העלתה את האפשרות לא להתגייס. אני משער שהכתבה מביאה שקר נוסף). זוהי מגמה שתמיט אסון על הציונות הדתית(אסון שכנראה לא יבוא, עקב העובדה שאין מי שיגרום לו לבוא.). ציונות זו, שהצטרפה אל המהפכה הציונית מראשיתה, גידלה היום הלך רוח המתנכר למוסדות המדינה ולערכיה(השקר הכי גדול ששמעתי בחיי. בתחילתה של הציונות הדתית היו דגשים חשובים על הכרה במוסדות המדינה ושיתוף פעולה עימם על מנת להגיע למטרה הנעלה. הציונות הדתית לא רק שמכירה במוסדות המדינה, היא גם הציונות היחידה שעד היום עדיין קיימת. אני מתכוון, לאן נעלמו שאר תנועות הציונות? אין כבר אף דובר מוכר בהם שעדיין מדבר על ערכים של עבודת כפיים ושמירת הארץ. הציונות הדתית היא האידיאולוגיה היחידה שאמינה גם במדינה וגם בתורה. אני לא חושב שקיימת עוד אידיאולוגיה כזו בשום מקום במדינתנו.
סתם בדרך אגב: אם הציונות הדתית מתנכרת למוסדות המדינה אז למה אחוז המתגייסים ליחידות קרביות מן הציבור הזה הוא הכי גדול משאר חלקי האוכלוסייה? ואוסיף לסיום דבר שלמדתי מן המיקודית עצמה שהציבור הדתי הציוני הוא היחיד ששואף למדינה דמוקרטית וגם יהודית וגם תורנית ואין שום ציבור אחר שתומך בשיטה זו. אז שלא יבולבלו לי את המוח עם שטויות של חוסר ידע.). על מנהיגי הציונות הדתית להתעשת ולעצור זאת, אחרת יגלוש הציבור החשוב הזה במדרון פונדמנטליסטי שאחריתו ברורה"( אין לי מושג מה זה על איזה מדרון הוא מדבר כי כפי שכבר הסברתי זו דעה אישית ללא שום מקורות או עובדות לכך. היא תלושה מן המציאות ונאמרת רק על מנת לצור סכסוך על רקע לא קיים.).

ממשרד החינוך נמסרה תגובה שאינה מבהירה אם יש כוונה לפעול נגד התופעה(הם כנראה התכוונו שעל משרד החינוך לטפל בתופעה שמתחוללת בקרב כל הציבור הדתי שהוא פועל בכל רוחו נגד המדינה עקב פיסקה מסכנה בספר פיצפון. חושבים שזה מוגזם? לא, זו הדרך היחידה לקשר בין "תהליך ההתחרדות" לבין הפסקה הזו. למדתי משהוא במקצוע "לשון".): "מדובר ביוזמה של גורם פרטי. הספר לא אושר על ידי משרד החינוך(איזה מיקודית בכלל מקבלת אישור ממשרד החינוך???). יובהר כי מחברת הספר אינה מורה במערכת החינוך(כאילו שרוב מוצאי המיקודיות הפרטיות בארץ הם מורים. הרי כל אחד שהוציא תעודת בגרות יכול להוציא מיקודית משל עצמו וכמובן שרוב המוצאים הם אחרי פרישה מהלימוד.)".

סיכום:
אין הכתבה שום מטרה חוץ מלהוסיף אש במדורה לא דולקת. אם הכתבה הזאת הייתה רוצה להראות אמינות היא הייתה מראיינת את תהילה קאטן, אבל אין פה אפילו פתיחת פה אחת להגנתה. זה פשוט הוצאת דיבה לשמה! ואם כבר מדברים על דמוקרטייה, איפה כבוד האדם של תהילה קאטן, ומה אם ההסטה שכנד ציבור בישראל, ומה אם חופש הביטוי והזכות לשם טוב? עצם קיומה של הכתבה זהו שלילת ערכי הדמוקרטייה. מהכותרת של הכתבה "אמת יחידה" אני צוחק מהאירונייה שכל הכתבה מלאה בשקריים וגידופיים. יותר מוזר זה גם העיתוי של הכתבה, כשבוע לאחר הבגרות. נו באמת! החוברת קיימת מעל חודשיים ולא עשיתם כלום! מה, כרגע מצאתם את החוברת בפח והחלטתם לכתוב את כל הכתבה הזו?! (אני משער שכן). כבר אמרתי שכל הכתבה שקר. הרי הם אפילו לא טרחו לבדוק מה עוד כתוב בחוברת חוץ מהדף הראשון! ומה לעזאזל הקשר לכל הבלאגן הזה בכתבה. "סערה בציבור הדתי" משום מה אין אף אחד בציבור הדתי יודע עליה ואני בדקתי ושאלתי, "התחרדות הציבור הדתי" עשו לי טובה, אולי הציבור החרדי נעשה יותר דתי ציוני אבל אין שום הוכחה לשטות הזאת של התחרדות הציבור הדתי. בסך הכל הביעה הכותבת של המיקודית את דעתה האישית ומכאן הסיק עיתון "מעריב" שכל הציבור של הכותבת הוא מסית מול המדינה, כן בטח. עשו לי טובה. ידוע לכולם שכלי התקשורת הגדולים מוטים פוליטית לצד השמאל וגם משטילים את זה בתוך הכתבות שלהם, אבל זה מוגזם! בגלל פיסקה פיצפונת בחוברת לא מוכרת מכר עיתון "מעריב" את נשמתו לשטן והכניס את דעתו הפוליטית המובהקת בכתבה ללא שימוש במקורות עתונאיים. הוכחה לכך היא שיותר מ-75% מהכתבה היא דעה אישית של הכותב שאינם אפילו טורחת להביא מוקר עיתונאי. זו בושה גדולה לעיתון שמחשיב את עצמו לאמין. אני סובר שעיתון אמין היה מראיין את תהילה קאטן ונותן לה זכות להביאה את דעתה ולהסביר את הפיסקה הזו אבל כמו שאמרתי 'הטייה תיקשורתית פוליטית'. אני שער תהילה קאטן לא תוכל לטבוע את העיתון על הוצאת דיבה בגלל שכנראה עיתון "מעריב" יגרום להיות לתביעה כה יקרה שתהילה קאטן לא תוכל לממן אותה. חבל שכך. אך לי יש עוד תקווה בלב שיום אחד נזכה להיות אזרחיים במדינה דמוקרטית שמכבדת את ערכי הדמוקרטייה בכל מוסדותיה כולל העיתונות.
נ.ב. המיקודית עזרה לי מאוד בבגרות אחרי שעברתי עליה עמיים ואני מאוד מודה לתהילה קאטן על עבודתה המצוינת.

יום שלישי, 5 ביולי 2011

לסיים בגרויות ולהתפעם מרדידות השמאל

יש! זה נגמר!
לאחר 12 שנות לימוד סוף-סוף סיימתי את הלימודים בבית הספר.
אין דבר שיותר מעלה סיפוק מאשאר להביט לאחור ולראות בניין בית ספר שאותו לא אפגוש יותר בחיים.
טוב, לפחות אז השלמה של בגרות זו או אחרת.
אם כבר מדברים על בית ספר ולימודים, היה דבר שמואד מציק לי ורציתי לשתף אחרים בו.
בשביל להבין על מה מדור אצטרך לחזור לאחור שבועיים לפני הבגרות באזרחות, או יותר אך אני לא זוכר טוב.
כבר בכיתה ט' יעדתי שלא יצליח לי כל כך בקלות באזרחות וכך גם בהיסטורייה.
בכיתה י"א עשתי בגרות בהיסטורייה עם הגשה 95 וקיבלתי 65 ביבש.
זה כבר רמז לי לקחת את עצמי ביידים. לכן החלטתי לקנות מיקודית קצרה ומסוכמת מספיק כדי שאוכל לחזור עליה פעמיים.
חבר שלי הציע לי את המיקודית שריכז את מכירתה, מסיבות ברורות, ואני נענתי להצעה עקב העובדה שידעתי שכותבת הספר שייכת לציבור שלנו ויודעת מצויין את החמור.
המיקודית נערכה ע"י תהילה קאטן, שהיא שכנה של קרובת משפחה שלי, והמיקודית הזו עזרה לי מאוד ועכשיו לאחר מעשה אוכל לומר שהיא שיפרה לי את תעודת הבגרות בהרבה.
דבר שתפס את העיין במיקודית וגרם לעניין גדול בה היה הפיסקה הקטנה לפני תחילת החומר. מספר השורות בפסקה לא עלה על יותר מ-5. אבל זה תפס את העיניים.
הנוסח המדויק היה: "החומר הכתוב בחוברת זו נכון וראוי עבור בחינת הבגרות באזרחות, אולם דע כי ברובו של החומר אין הוא תואם כלל לאמת. האמת היחידה בעולם נקבעת על פי תורתנו הקדושה, שניתנה לעם ישראל על ידי בורא עולם"
זה עורר צחוק בינינו כי בדרך כלל לא קוראים דברים שכאלו בספרים באזרחות. וגם כמובן גישה מעט קיצונית.
יש להבין שמדובר פה בנקיטת עמדה אך שום חלק בספר ולו קטן ביותר מושפע מדעה זו. כל החומר, וזאת אומרת הכל, נכתב באופן אובייקטיבי על מנת להעביר את החומר בצורה הטובה ביותר לבגרות באזרחות.
דעתי היא, ולא אתבייש לומר אותה, שבאמת עקרונות הדמוקרטייה לוקים בחסר. לא רק מתוקף העבודה שבני אדם המציאו אותם. אלא מכך שהרבה יסודות סוטרים אחד את השני וגם לא תמיד ברור מה עדיף על מה. זה כנראה בגלל שבני המערב החליטו לאחד את כל הדעות החדשניות שלהם לתורה אחת שהיא יותר מורכת ומסובכת מכל תורה שבעולם. זה בדיוק כמו לקחת 10 שפות שונות ולאחד אותן לשפה אחת שתכיל הכל. דוגמא לדעתי היא העקרונות היסודיים של הדמוקרטייה: חירות ושיוויון. אם יש חירות אז כל אדם יעשה מה בנפשו ולא תהיה זכות להשוות אותו לאחר. אם יהיה שיוויון איזו חירות תהיה לאדם שרוצה להיות שונה מהאחר. ויש לי עוד המון פילצופים שכאלה אך אתן לכם הקוראים להמציא אותם לבד.
נחזור בחזרה לבגרות. הבגרות הייתה לי דיי טובה ואני מקווה לציון גבוהה. מיותר לציין שהיה יותר מידי זמן (שעתיים וחצי שנצרכה רק שעה) אבל מי מתלונן. לאחר שבוע יצאנו לטיול שמינית. דבר שתפס את עיניינו היה עיתון מעריב שאחד מן החבר'ה השיג בתחנת הדלק וחוץ מן הכותרות המשעממות נמצא בו משהוא שדיי הצחיק את רובנו. הכותרת "אמת יחידה", אך זה לא היה מוקד המשיכה העיקרי אלא המיקודית שרכשנו קבילה תמונה בעיתון. ידענו שהפיסקה בתחילת הספר תעצבן כל שמאלן אבל לא חשבתי שעד רמה נמוכה שכזו יגיע עיתון שמלאני.
לחפש בפחי האשפה של הציבור הדתי כדי למצוא פיסקה ולו הקטנה ביותר במקום הנידח ביותר בה נשמע לעג כלפי הדמוקרטייה. זו שפלות.
העצביים שלי כה רבים עד שהחלטתי לעבור על כל הכתבה ולהעיר את הערותיי.
ניתן לקרוא כאן: https://docs.google.com/document/d/1HKjo5kQo5CU0kVVU7u41L_kr0fpWiEhNWCes5vsWw5A/edit?hl=en_US
הערות שלי מופיעות בתור תגובות.
ניסיתי להעולת את הקישור הזה בתור תגובה בnrg אבל זה לא הופיעה לכן שמתי תגובה רגילה משלי. תגובה מס' 13 בקישור הבא: http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/254/453.html
אני חושב שאולי אעלה את הכתבה עם הערות שלי בתור רשומה חדשה.


בפעם הבאה אני מקווה שלא אתעסק בפוליטיקה, זה לא נעים לאוזן. אני אולי אביא סיקור לסרט או משחק מחשב שאני אוהב. עד אז אני מקווה שיהיה לכם קיץ טוב.


נ.ב. כל תגובה אפילו שלילית תתקבל בברכה.