‏הצגת רשומות עם תוויות ארתור. הצג את כל הרשומות
‏הצגת רשומות עם תוויות ארתור. הצג את כל הרשומות

יום ראשון, 24 ביולי 2011

סיקור סרט: ארתור והמינימונים. חלק ב'

נמשיך בסיקור לפי דקות הסרט:

48:07- אחד מהקטעיים הכי מיניים שראיתי בחיים שלי בסרט לילדים. ראיתי מכנסיים שנפלו בסרטי ילדים אבל זה כבר הסוג הבוטא והמוגזם. ארתור בטמש והנסיכה סלניה תקועים בסירה ללא שליטה בדרך למפל מיים. ארתור חושב ומוצא רעיון הוא ניגש לבטמש לשאול אותו אם יש לו באולר חבל אבל הוא ענה בשלילה. לפתע הוא הביט לעבר החזה של הנסיכה סלניה והמצלמה מתקרבת ומראה לנו שיש שם חוט ארוך שמחזיק את הבגד על החזה. לפתע הוא מתקדם לעברה ומתחיל לפרום את החוט הזה. הנסיכה סוטרת לו על ידיו ואומרת: "היי! זה שאנחנו בסכנת חיים לא אומר שאתה יכול לעשות כל מה שבא לך!" והוא מסביר לה שהוא צריך החוט כדי להציל את עצמם. הנסיכה מסרבת בטענה: "אני לא בטוחה שזה רעיון כל כך גדול" אבל הוא עונה בשובבות: "אבל אני בטוח" ומותיר את החוט. הקטע ממשיך בכך שהחוט עוזר להם להינצל מהמצב הזה לא לפני שהם כולם נאחזים בחוט וארתור צועק עליה להחזיק את החוט בשתי ידיים כדי שלא תחליק ותיפול והיא עונה: "זה פשוט לא יקרה" מהסיבה שהיא מחזיקהאת הבגד על החזה שלא יפתח ביד אחת. אני חושב שזה קטע שבכלל לא אמור להיות לילדים. שמעתי על קטעים כאלו בסרטים למבוגרים ממש וגם למבוגרים פחות שנאלצים לעשות משהוא חושפני כדי להציל את עצמם או משהוא דומה (ארבעת המופלאים למשל), אבל לא בסרטי ילדים. בדרך כלל שיש לבוש מעולם אחר בחיים הלבוש עצמו לא לוקח חלק מן העלילה. זה כיאילו בסרט פוקהונטס ג'ון סמיט יבקש מפוקהונטס להסיר את הבגד כדי לצאת מבור או משהוא. קטעיים כאלו לא אמורים להיות בסרטיי ילדים! לא רק שיש פה התייחסות לאיבר מיניי בצורה זו או אחרת אלא גם אנחנו רואים את הנסיכה סלניה מנסה לשמור אותו מחשיפה. יש דבר יותר לא רואי לסרט ילדים מזה? הקטע הזה הוא הקטע ששבר את קש הגמל. בגללו לא הרשאתי לאחי הקטן לצפות בסרט. אני לא רוצה שיקבל לגיטימציה לעשות דברים דומים גם שיהיה בגיל 20 ואני בטוח שגם אתם לא רוצים לילדים שלכם.
51:13- הקטע הזה נראה על פניו מאוד מיניי ואנטימי בין הנסיכה סלניה לארתור על אף שהדיאלוג שלהם לא כל כך כזה. ארתור שואל על כך שסלניה תהיה עוד מעט בת אלף, מה שהחזיר אותו למציאות לגביי ליצור קשר אהבה עם הנסיכה עקב הגיל, והיא מספרת לו על המסורת של המלכות של המינימונים. היא מזכירה את שהילדים שלה ימלכו אחריה וארתור מזכיר לה שבשביל ילדים צריך בעל, מסיבה מובנת מאוד, והיא עונה שהיא לא מודאגת כי יש לה עוד יומיים להיות בת אלף. והם נפרדים לישון. על אף שהדיבוריים בקטע לא מיניים הקטע עצמו נראה מאוד לא ראוי לילדים. אתם יכולים להביט בתמונה שהעלתי לקבוע בעצמכם. אני חושב שאתם תחשבו כמוני שהקטע לא ראוי.
56:01 עד 1:06:16 זה קטע שלם שגרם לי להחליט שהסרט הזה סופית לא ראוי לילדים. זה קטע שלם של מועדון אפריקאי. אני יכול להפליל את הקטע בהמון דברים אבל אלו העיקריים: גסויות,אלכוהול, סמים, פריצות, מינייות. אני חושב שכל הקטע הזה מיותר! הסרט היה ממשיך נהדר מבלי הקטע הזה אבל זה ממש קטע נוראי. ארתור בטמש והנסיכה סלניה מגיעים למועדון אפריקאי בעזרת אחד העבדים של מלתאזר שהגן עליהם והביא אותם למועדון של הבוס שלו. בקטע הזה ניתן לראות שתיית אלכוהל ע"י כל אחד מהדמויות כולל ארתור ושיכרון חושים גמור מצד ארתור וכל ההערות בצד רק גורמות ללגיטימיות של הדבר לגדול. לא רק זה גם היצור האפריקאני המוזר הזה 'גונב' מארתור את הנסיכה לריקוד ומשכנע אותה להיות איתו ובדרך מספר לה על שבע הנשים שלו. הינה חלק מהדו שייח: האפריקאי: "לעזור זה אצלי בדם. בזמן האחרון באיזי אצלנו. יש לי רק שבע נשים" הנסיכה: "וואו, שבע נשים! זה... אתה בטח יוצא מזה סחוט." הוא עונה: "אני אובה לעבוד. קצת ביום וקצת בלילה, רצוף כל השבוע, ולא מתעייף מזה בכלל!" הנסיכה מצחקקת ומשיבה: "יופי לך!". תאמרו לי, האם זה עדיין סרט לילדים! אני חושב שזה הגבול בין PG ל-PG13 ואם לא זה אז אולי כל השיכרון החושים של ארתור בקטע יוכיח על זה. אני חושב שכל הורה שמכבד את החינוך שלו בבית עליו לראות הקטע כלו בעצמו ולהחליט. אני חושב שאין כאן שום התלבטות, הקטע לא ראוי בעליל! הסתדרתי עם הקטע של המלחמה עם חייליו של מלתאזר על רחבת הריקודים אבל זה חוצה גבולות! איך נתנו לזה להיחשב סרט לילדים! רק תקראו את הדושיח שציטטתי! זה נוראי!
1:05:58- הנסיכה סלניה אומרת שהיא לארתור שהיא תלך למלתאזר בעצמה והוא יחפש את האוצר ואחר כך הם יפגשו באותו מיקום והוא שאול אותה: "ואם תיכשלי?" היא עונה: "אם אכשל... אני מעבירה לך את כל הכוחות. הכול!" "מה זאת אומר?" ואז הנסיכה מנשקת את ארתור בנשיקה רומטית. אם זה היה סרט של דיסני שהנסיך והנסיכה בני 16 הייתי מבין ומתרץ שפעם זה מקובל וילדים יבינו שזה קטע של מבוגרים. אבל מדובר פה בגיל 10! השם ישמור! נשיקה של מבוגרים נעשת ע"י ילד בגיל 10?! ובכלל תראו את האוזניים שלו! רועדות כיאילו הם באמת עושים משהוא מיניי. זה קטע שלא נועד לילדים בכלל והוא מיותר. היה אפשר להעביר את הכוחות בדרך אחרת. אבל אם כבר נשיקת סיפורי אגדות למה האוזניים רועדות?! זה נראה כל כך מיניי! (בטמש אחר כך מברך אותו במזל טוב על החתונה המהירה והם 'מעיפים' בדיחות על זה.)
1:08:48- הנסיכה סנלניה מסבירה למלתאזר למה הוא נחשב בתור בוגד בעם שלה אף על פי שסיפר לה את הגירסה העצובה שלו לחייו. היא מסבירה לו שהוא חגג לאחר ניצחנותיו כל כך הרבה זמן והיה שיכור עד הוא עשה מעשי רשעות בלי דעת ואז התחבר לחרקים הכי נוראיים. היא מוציאה ממנו לספר על כך שבחר חיפושית זבל בתור 'בת זוג' ונישק אותה והעביר לה את כל הכוחות.(ראו פיסקה קודמת). בקטע נשמעת הערה הבאה: "טוב, תשמע, מי שלא יודע- לא שותה" וגם: "אולי פעם תהיה קצת יותר בררן בבחירת בנות זוג". הערות שלדעתי לא צריכות להישמע בסרט ילדים. אתם תחליטו ואני מקווה שתסכימו איתי.
1:11:56- קטע שנראה מאוד מיניי או לפחות לא שייך בגיל של ארתור. הנסיכה סלניה מושלכת לכלא של ארתור ומודיע לו שהיא נכשלה ואין סיוכי להצליח הוא אומר לה: "לא, כל עוד אנחנו חיים ואוהבים אחד את השני, כלום לא אבוד." (נשמע כמו אופרת סבון.) הנסיכה אומרת: "אתה לא מפסיק לחלום." הוא עונה: "כי אסור להפסיק לחלום. תראי אותי! רק אתמול הייתי ילד בודד וקטן, והיום התחתנתי עם נסיכה..." "נסיכה מאושת. כי סוף-סוף מצאה את הנסיך שלה." והקטע הרומנטי הזה היה נגמר בנשיקה ללוא בטמש, שנזכר שכדאי לדחות את הרגע הזה לזמן אחר (זה בגלל סיבה מסורתית שהנסיכה מסבירה אחר כך.) איפה היית קודם??? לא היה צריך למנוע מהילדים לראות את הנשיקה הקודמת? איפה היית? טוב, לפחות הקטע נשאר לרמת הילדים.
1:16:37- זה קטע מיניי בעליל! ואפשר לקרוא לכל הקודמים 'ראויים' יחסית לזה. ארתור מוצא את המכונית צעצוע שלו ב'נס' ועכשיו הוא יכול להציל בעזרתה את הנסיכה סלניה בטמש ואת סבא שלו שהוא מצא. אז אתם בטח תוהים: 'מה כבר יכול להיות מיניי פה? המכונית?' והתשובה היא כך: כן! ארתור מזמין את הנסיכה להיכנס ראשונה וכאשר היא נכנסת היא מתכופפת בצורה שכזו שהישבן שלה לבוט מאוד לפניו של ארתור. הפרצוף שהוא עושה רק מעיד על המיניות בקטע.  פרצוף המום שכזה והוא מיד מסיט את הראש. עשו לי טובה!רק תביטו בתמונה ואמרו לי על מה ארתור חושב. זה הקטע הכי מיותר בכל הסרט הזה! למה שמו אותו בכלל?! כיאילו ברור לכל ילד וילדה למה הפרצוף הזה! אז למה לשים אותו בסרט לילדים?!
1:21:27- ארתור נפרד מארץ המינימוים ואומר שלום לכולם ואיך לא אם פרידה מהנסיכה סלניה בעזרת נשיקת אהבה "לעזעזל עם המסורת" ונשיקה סוערת השמיימה והאוזניים והעניים של ארתור רק מפחידות אותי. זה גם קטע שהייתי חוזר ומקטר על המיניות והעובדה שארתור רק בגיל עשר אבל אחרי הקטע עם המכונית זה כבר נראה הרבה יותר נשכח.
1:26:13- זה סתם קטע אכזרי. מלתאזר אומר לבן שלו לפני טביעה שהוא מברך אותו על כך שהוא ממונה למפקד הכוח הכללי. ואז הוא שואל אותו אם הוא יכול להציל אותו בעזרת היתוש. הוא ונה לו שמפקד דגול לעולם לא נוטש את עמדתו ועוזב אותו לטבוע. אכזריות מיותרת אם ישאלו אותי.
1:28:02- זה קטע שלדעתי לא היה צריך להיות בסרט ילדים. הרשע הרודף בצע בסרט, זה שרצה לפנות את סבתא של ארתור מהנכס שלה, מחליט נואשות לאיים באקדח על כולם ולגנוב את האוצר ולברוח. ואז מתגלה הסיבה האמיתית של הרשע לקבל את הגינה של הסבתא: האוצר! עוצרים אותו, כמובן, השבט האפריקיים והרשע הוא לכלא והסוף טוב. רק העובדה שרשע איים באקדח מאוד לא ראויה בסירטיי ילדים. לפחות לא המצולמים. אני לא חושב שילדים ילמדו מזה לאיים באקדח אבל הרעיון הכללי שמישהוא יאיים באקדח הוא יותר מידי מציאותי לסרט ילדים ומאוד לא ראוי!
1:31:45- קטע סיום. כמובן כמו כל סרט אהבה, ארתור מביט לגינה ואומר: "עוד עשרה ירחים סלניה." (אז הם יפגשו שוב.) ואז אנחנו רואים את הנסיכה סלניה הפיצפונת מביטה בו בחזרה ואומרת: "אני פה עד שתבוא." -שורה אופיינית משיר מזרחי. כבר דיברתי מספיק שהאהבה הזאת מיותרת ולא ארחיב.
נראה שבזה סיימתי לעבור על כל הקטעיים שרציתי בסרט.
מסכנה: אז כפי שהבנתם הסרט כנראה לא כל כך ראוי. ואת האמת, מאוד לא ראוי. היה אפשר להוריד את כל הקטעים האלו ובאמת אני לא מבין למה לא חתכו אותם. כיאילו איזה בן-אדם שעבר על הסרט לא ראה כאן בעייתיות. ואתם רוצים לשמוע דבר מדהים שגיליתי היום? באמת הורידו חלק מהקטעיים שבאתי! אני מדבר פה על הגרסה באנגלית. בגרסה הזו כל הקטעיים המיניים והלא רואיים בעליל הורדו. איך אני יודע? תכנסו לקישור הבא: http://www.youtube.com/user/Koolomassai#g/u בקישור הזה ניתן לראות קטעיים שצונזרו בגירסה האנגלית של הסרט (למשל הקטע של המכונית והנשיקות.). כנראה לאמריקיים החינוך לילדים שלהם יותר חשוב לנו הישראלים. מוזר לי מאוד כל העניין הזה. הרי בסך הכל הסרט הזה מאוד מצויין, העלילה מתאימה מאוד לכל ילד, אז למה להכניס קטעיים כאלה? אולי משום שזה מקובל כל המיניות הזאת אצל הצרפתים. אבל אצלנו זה מקובל?! אני רוצה לשמוע את דעתו של כל מי שיצא לו להכיר את הסרט הזה ולהגיד לי את דעתו.

סיקור סרט: ארתור והמינימונים. חלק א'

הקדמה:
את הסרט אחי הקטן קיבל מתנה כאשר כשאר אימא שלי עשתה לו מוי לעיתון "דובון". בהתחלה התלהבתי כי שמעתי שזהוא סרט טוב, או לפחות ככה הפרסומות טענו. אמרו שהבמאי הוא במאי מצוין וגם הספר עליו מבוסס הספר מצוין. טוב, אני לא קראתי את הספר, לדעתי הסםר בטח טוב, אבל הסרט עצמו הוא לא רק אכזבה אלא גם לא מתאים לילדים בכלל, ואני מתכוון לזה. נתחיל בסיקור:

הסיפור הכללי: דווקא הרעיון המרכזי של הסרט הוא די טוב ויפה. עולם דימיוני של יצוריים קטנטנים שנמצאים בחצר שיש להם אוצר עצום. הסבא של הגיבור הראשי, ארתור, הוא הדמות המעורצת והנעלמת שהתחברה לשבטים אפריקיים ולמינימונים, היצורים הקטנים, וגילת את קיומו של האוצר. האם ארתור רוצה את האוצר רק בגלל רדיפת הבצע שלו? לא, הוא לא מעוניין בו בגלל סיבה זו אלא בגלל שבעזרת הכסף שהוא ישיג מן האוצר הוא יוכל לעזור לסבתו לשלם את החובות שלה. אז כנראה הרעיון הכללי של הסרט די טוב ולא כל כך פטאתי. העלילה מורכבת ומרשימה ובהחלט מושכת. אז מה בעצם הבעיה? לזה נגיע בהמשך.

גרפיקה: דיי מכובדת לחברה אירופיית, נראה לי צרפתית. אה, שכחתי להוסיף שהסרט נוצר באירופה ולא באמריקה כמו שהיה ניתן לחשוב. העבודה שהסרט אירופאי מוסיפה גוון יפה בסרט, אך גם מאותו סיבה אפרט בהמשך למה הוא לא טוב. הגרפיקה במעבר בין העולמות דיי מרשימה אך כאשר יש שילוב בין העולם האמיתי לעולם המינימונים החפיפה נראת כל כך לא אמיתית. יש הרבה קטעיים שאנו "רואים" בגינה דרך עינייהם של המינימונים ודרך עינייה של הסבתא או מבחוץ וזה נראה כל כך לא משתלב. האמת שלילדים קל מאוד להבחין בהבדל ויכול להיות שגם הם לא "קונים את זה". גם היה לי מוזר הדמות של ארתור בתור מינימון, שיער לבן וגובהה מתשנשא כיאילו היה בין 20. אבל בסופו של דבר הגרפיקה מדהימה והיא מאוד הולמת את הסרט.

קולות: משום מה אין גירסה לאנגלית בDVD ובכלל אין שום אפשרות לשפה אחרת חוץ מעיברית או כתוביות בעיברית. הדיבוב הוא דיי בסדר. ארתור נשמע מתאים לגילו הסבא בסדר גמור. אבל הסבתא נשמעת מעט צעירה לגילה. גם ההורים של ארתור לא נשמעים כל כך אמינים אבל האבא לפחות נשמע אמין יותר מהאימא. הבעיה המרכזית שלי היא עם בטמש והנסיכה סלניה, משום מה הקולות שלהם יותר מידי דרמטיים. עם בטמש, רן דנקר , אני מסתדר כי קטן אבל הקול של הנסיכה סלניה, אניה בוקשטיין, היא כל כך לא נשמעת כמו הדמות. יש קטעיים שזה נשמע כיאילו היא ממש מנסה וזה נשמע כמו תפקיד בהצגה יותר מאשר דיבוב. גם יש את הדמות המוזרה של מנהל המועדון או משהוא שנשמעת כל כך לא מתאימה. גם הקול של הרשע, מלתזאר, לא נשמעת מספיק רשעה. ואם כבר מדברים על רשע גם הבן שלו נשמע יותר מידי מטומטם. מה שהכי מוזר לי שבתוספת היחידה בDVD שדיברה על מאחורי הקלעים, או יותר נכון דיבובו, הדבר היחיד שדיברו עליו זה על המדובבים של בטמש והנסיכה סלניה וגם הרשע מלתאזר. הם בכלל התעלמו מקויומו של המדובב של ארתור ועובדה לכך היא שאני לא מוצא את השם של המדובב שלו בסוף הסרט (מצאתי את שמו לאחר שכל המדובבים ה'מוכרים' ירדו מן המסך, שמו גל שמי, לדעתי מדובב מצוין.). נראה שזה בגלל על התלהבות שמדונה או משהוא דיבבה את הנסיכה אז זה באמת מוזר. כיאילו הדמות הראשית בסרט נדחפת הצידה בגלל שדמות משנית דובבה במקור על ידי סלב. עוד דבר מוזר הוא שבכל "מאחורי הקלעים" הדבר היחידי שדיברו הוא בעיקר על העלילה כיאילו מעולם לא ראינו את הסרט, אין שום כמעט שום דבר שמזכיר "מאחורי הקלעים". הם גם התעסקו במדובב של מלתאזר וטענו שבגלל שהמדובב המקורי שלו היה 'דיוויד בואי', אין לי מושג מיהוא, לכן צריך ישראלי מספיק עם 'ריספקט' כדי שידובב אותו ולכן הם בחרו בגידי גוב. ועכשיו ת'אמת: איזה ילד מתעיין בדמויות המשנה או הרשעיים בסרט? הם אוהבים רק את הדמויות הראשיות ולא ברשעיים בכלל.

העלילה עצמה: מה מצאתי בעלילה שהיה כל כך לא מתאים לילדים? טוב, אני אעבור קטע אחרי קטע שהדהים אותי וארשום לו את הזמן שהוא נמצא בו ב-dvd ואני רוצה להדגיש: הסיווג הסרט הוא PG השגחת הורים, אבל כידוע בישראל זה מתרגם מעל גיל 8.
02:53- ארתור וסבתא שלו נכנסים למכונית לנסיעה לעיר ואז הוא שואל אותה שאלה מוזרה: "סבתא, זה בסדר שאנהג בדרך חזרה?" והיא עונה "אני לא יועדת ארתור" וא הוא אומר "בבקשה, סבא תמיד נתן לי!" היא משיבה שהיא עכשיו האחראית ולכן היא לא מסכימה. אני שואל אתכם: אתם בטח לא תמימים, ארתור הוא בכלל לא קרוב לגיל 16, אז איך זה ייתכן שהוא נוהג במכונית? נגיד שהוא עושה את זה בסתר, אבל לא! סבא שלו נתן לו! אדם מובגר נותן לילד לנהוג במכונית! לא רק שזה בטח לא חוקי אלא זה גם כמו לתת לילד לשחק עם אקדח. מה שיותר מוזר לי זו התשובה של סבתא: " אני לא יודעת". לא יודעת? הנכד הקטן שלך יבקש לנהוג במכונית ואת לא יודעת? ואם יבקש לשחק באקדח? ברור שהתשובה צריכה להיות "לא"! והמסר הזה יכול לעבור לכל ילד שצופה בסרט. לא יודע, אולי יום אחד הילד שלכם ינהג במכונית בגיל 9 בגלל שבסרט "אמרו שמותר".
05:26- לא משהוא חשוב אבל מוזר לי. ארתור 'המציא' מערכת השקייה, לדעתי 'מעפנה' יחסית לטפטפות ישראליות,
 ועכשיו מתלהב כל כך עד שסתא שלו קוראת לו שיש לו טלפון הוא בטוח שזה נשיא ארצות הברית. אני משער לעצמי שגם הילדים הצופים יודעים שלא משום שאיך ידע על כך הנשיא אם היחיד שידע באותו שנייה היה ארתור והכלב שלו. השאלה היא: למה דווקא הנשיא של ארצות הברית? מה עם נשיא המדינה או ראש הממשלה? קצת לא ברור.
06:10- ההורים של ארתור נראים מאוד אוהבים אותו. במיוחד עקב העובדה שהם רק מוסרים לו מזל טוב ליום הולדת במקום לחגוג לו אותו. זה נותן קצת מסר שלילי לגביי הורים.
09:47- סבתא של ארתור קוראת לארתור את הממצאים של סבא שלו והם מגיעים למינימונים. כאשר הוא רואה את הנסיכה סלניה בציור הוא ואומר: "אישה פשוט יפה, זאת אומרת איזה סיפור יפה...". מה זו התגובה הזו?! זה נשמע כמו אערס מצוי בתל אביב. והרי ארתור בכלל ילד בגיל עשר! חכו זה לא נגמר.
14:34- בחיפוש נואש אחרי סימנים לאוצר שסבא החביא בגינה ארתור מחפש בספר הממצאים של סבא שלו. הוא רואה את הנסיכה סלניה ואומר: "אני מקווה שאפגוש אותך יום אחד. בנתיים אני מגניב נשיקה" והוא מנשק את הציור שלה. אוקיי, נגיד שזה עוד סוג של אהבת ילדים של בנים בנות בגיל המוקדם, נתעלם מכך שהוא בכלל קרא לה אישה ולא ילדה, אבל חוץ מהמורות שבקטע הזה יש המשך שבכלל הדהים אותי. בעצם ההמשך הזה הכי הדהים אותי עד שלא הייתי בטוח שארשה לאח שלי לראות את הסרט. אלפרד, הכלב של ארתור נובח עליו כאשר הוא מנשק את הציור ותנחשו מה הוא מחזיר לו. לא תאמינו אבל הוא באמת אמר: "קנאי אחד!". אוקיי, זה כבר הגבול בין מצחיק ללא רואי בעליל. ארתור נשמע כמו אערס שאומר לחבר שלו "ראיתי את הבחורה הזאת קודם אז היא שלי!". זה התוכן שילדים צריכים לראות? זה נוראי! נגיד שזה לא מסר מיני אבל זה בהחלט מסריח ממיניות והתיחסות לנשים בתור צעצוע. אני לא הייתי מאשר לשים קטע דומה כזה בשום תוכנית לילדים.
16:48- לילד הזה יש חוצפה ובכלל אין לו כבוד למבוגרים ממנו. אימא של ארתור מתקשרת, לאחר שסבא של ארתור נאלצה למכור מהדברים הישנים של סבא כדי להחזיר חובות, הוא אומר לאימו בלעג ובקול: "כן, אנחנו מנקים. לא תאמיני כמה דברים ישנים שיש פה בבית, אבל בזכות סבתא זרקנו הכל!" ואחר כך מנתק וסבתא שלו אומרת שזה לא מנומס הוא אומר לה שהטלפון התנתק כי חברת הטלפון ניתקה אותו ואחר גם צועק עליה שהיא לא יודעת מה היא עושה והיא נופלת לתכסיס שלהם אבל הוא לא. כיאילו ארתור הוא ילד בוגר ומבין. איזה כבוד ילדים לומדים ממנו למבוגרים? הרי ארתור בכלל לא מבין מה עובר על סבתא שלו ומי הוא שיצעק עליה אם היא מארחת אותו. עוד יותר מכך, מי הוא שיצעק עליה אם הוא בכלל לא מבין בכסף או בבנקים. אבל הסרט גורם לו להיות צודק ויש הרבה קטעים כאלו בסרטים דומים (קחו לדוגמא את 'פיטר פן' או 'צ'קן ליטל'). אז אם הילד שלכם מתחצף עליכם זה כנראה הוא ראה שזה מקובל בסרטים והילדים תמיד צודקים.
22:21- ארתור עוקב אחרי ההוראות של סבא שלו כדי להגיע לארץ המינימונים. (בדרך הוא מסמם את סבתא שלו בטעות אבל לדעתי זה לא משהוא שילדים ילמדו לעשות כי הסרט לא מציג את זה ככה.). ארתור מגיע לגינה ואומר "צריך פנס" כדי להאיר את את הגינה. אני בתמימותי חשבתי שארתור יביא פנס כיס או פנס יד או מנורת גינה שמחוברת לחשמל. אבל נחשו מה, הוא לא חשב על זה. במקום להביא פנס הוא החליט להשתמש בפנסי הרכב! מאיפה באים הרעיונות הללו? אה, כמובן! הרי הוא רצה לנהוג עליו. אז הוא התניע את הרכב על פי מה שהוא זכר מסבתא שלו ונדלק אור בגינה. בסדר, עכשיו אתם מצפים שארתור יצא מן הרכב? לא, הוא לא. הוא גם נהג בו! הוא הוריד את ה'ברקס' והתחיל לנהוג! כמובן שהוא לא עשה את מתוך מיומנות ועד שהגיע לחצר האחורית הוא 'העיף' כמה דברים באוויר עד אשר נתקע בעץ והרס את המכונית ואמר, שכולו שלם ובריא מהתאונה, "פשוט אדיר!" באירוניה. שני דברים: לא רק שהוא ילד שנוהג באוטו אלא גם הוא לא נוסע עם חגורת בטיחות ונפגע מעץ. במציאות הוא היה שובר את הראש אבל בסרט לא קרה לו כלום. אני לא יודע על מספר תאונות הדרכים באירופה אבל מה אני כן יודע שהורה שרואה את זה לא יכול לשתוק ולתת לילדים שלו לראות את זה בשקט אחרי כל תאונות הדרכים שקורות בישראל. תחשבו מה ילדים יכולים ללמוד מזה?! אולי יום אחד הם יגידו שהם ארתור וינהגו בלי חגורות בטיחות וגם יתקעו גם בעץ. הבעיה בסיפור הזה שאצלם זה לא יסתיים. אתם יכולים להגיד שאני מגזים אבל ילד שרואה את זה חושב אחרת מאדם מבוגר.
38:23- עוד קטע של זילזול בהורים. מלך המינימונים התלהב כל כך מארתור מאומץ הלב שלו בהגנה על מלכתו כשפלשו היתושים עד שהוא אמר שארתור ממש מזכיר לו את עצמו. ארתור בסוף הקטע נופל על הרצפה מגובהה רב והמלך אומר: "איזה גבר נדיר" ואז רואים את ארתור קם כמו זקן בן 80. קטע מצחיק לשל עצמו אבל ההמשך הדהים אותי. הנסיכה סלניה הוסיפה בלעג לאביה, מלך המינימוים, "כשאני חושבת על זה, באמת יש דמיון" כשהכוונה לפגוע באביה זהוא זקן. זילזול הורים ומבןגרים הזכרנו אז אפשר להמשיך. אה, עוד דבר קטן, כשהנסיכה סלניה שואלת אותו מאפיה הוא למד לטוס ככה, על היתושים, הוא ענה שסבא לימד אותו והיא פוטרת: "עכשיו אני מבינה" שהכוונה כמובן שהיא יודעת למה הוא לא יודע לנהוג.
45:01- מוזר לי שעכשיו מזכירים חגורות בטיחות. איפה הייתם קודם שארתור נהג?

יש עוד המשך למה שאני רוצה לכתוב אבל לזה אתן חלק נוסף.